24.04.2018 22:29
Ospravedlňujem sa za tú drzosť kandidovať na šéfa slovenskej hádzanej. Vaše e-maily
a telefonáty sú priateľske, ale aj hnusné. Schyzofrenik na východe bojuje o dušu, aby sa mi to nepodarilo, ale to nevadí. Je ich mnoho čo bojujú proti mne. Prečo asi? Nevadí. Nejde tu o mňa. Ide tu o niečo viac. Hádzaná je úžasný šport, za ktorý je česť a radosť bojovať. A budem! Nikto mi v tom nezabráni! A keď ma naserú tak budem kúsať a tiež hnusne. Dávajte pozor smradi!!!
Konferencia SZH 2018
Vážení športoví priatelia. Končí sa 4-ročné volebné obdobie súčasných predstaviteľov slovenského zväzu hádzanej (ďalej SZH) a v tomto mesiaci nás čaká konferencia a nové voľby.
1. 9. 2018 uplynie 17 rokov čo naša skupina prevzala rozpadajúcu sa prešovskú mužskú hádzanú, z ktorej som za pomoci mojich priateľov urobil jeden úspešný hádzanársky tím nielen na Slovensku, ale aj za jeho hranicami. Za 17 rokov skúseností môžem o viacerých volebných obdobiach vyjadriť svoj osobný, ale aj objektívny názor. Tak ako v našich začiatkoch hádzaná len prežívala, v posledných štyroch rokoch príchodom pána Kelecsényiho do riadiacich štruktúr SZH sa urobilo viac ako za ostatných 13 rokov. Tandem Holeša - Kelecsényi funguje veľmi dobre a ťaží z bohatých skúseností p. Kelecsényiho nielen v štruktúrach maďarského víťaza LM žien Rába ETO Györ, v ktorom pôsobil ako prezident tohto úspešného klubu, ale aj manažérskych napr. riaditeľ OTP banky na Slovensku. Len z môjho pohľadu sa za posledné štyri roky urobilo v hádzanárskom hnutí na Slovensku neskutočne veľa. Ak niekto tvrdí, že sa neurobilo nič, ten nehovorí pravdu, alebo vedome klame.
1. Kto vybavil reklamného partnera SZH pre mužskú časť Slovnaft a ženskú časť MOL? Myslíte si, že tieto nadnárodné spoločnosti potrebujú hádzanárske súťaže na Slovensku, keď bývajú zápasy na ktoré príde 50 ľudí? Len tým, že Slovnaft cez SZH uhrádza náklady na rozhodcov ušetrilo to Tatranu v tejto sezóne pri približne 40-tich domácich zápasoch prvého a druhého družstva Tatrana okolo 20 000 eur na rozhodcoch.
2. Kto vybavil televíziu 213 a priame prenosy zo zápasov Slovnaft hádzanárskej extraligy?
3. Za koho sa spustilo osem hádzanárskych centier mládeže na Slovensku v ktorých hádzaná znovu ožíva a len v Prešove okrem prípraviek Tatrana na piatich základných školách sa venuje hádzanej už vyše 200 chlapcov?
4. Kto spustil cez swan internetové prenosy zo všetkých zápasov extraligy?
5. Kto zabezpečil online zápisy zo všetkých zápasov mužských a dorasteneckých družstiev?
6. Kto zariadil aby sa importér značky Renault stal oficiálnym partnerom SZH a pre potreby SZH dodal niekoľko automobilov, čo predtým nikdy nebolo?
7. Kto doniesol na Slovensko zahraničných trénerov? Ak to nejde s domácimi a chceme byť úspešní, musíme skúšať iné možnosti.
Toto všetko zabezpečili tí, čo „nič nerobia“! A mohol by som pokračovať ďalej. Na druhej strane protikandidát – ktorý v živote nič neriadil a ktorý, myslím si, že nedokáže doniesť na zväz ani jedno euro, sľubuje nezmysly ako napríklad, že prenesie RCH z mesta v ženskej časti, z klubu ktorý pracuje v podobných podmienkach a podobne úspešne ako Tatran, so všetkým čo k hádzanej patrí (vlastná hala, dobré finančné zázemie, vybudované štruktúry...) do iného mesta na východe kde nemajú nič, hrávajú v prenajatej hale a o jedny sprchy sa delí šatňa domácich, šatňa hostí a rozhodcovia. Podobné nereálne nezmysly sľubuje po Slovensku aj iným klubom, len aby dostal ich hlasy a na konferencii bol úspešný. Toto nie je boj schizofrenika z východu proti niekomu! Toto je len môj reálny pohľad, pohľad človeka, ktorý v živote niečo dosiahol. Ak v Košiciach riaditeľ kardio ústavu, majiteľ košického basketbalového klubu mužov a jeden z najvplyvnejších ľudí na východe Slovenska nedokáže finančne zabezpečiť chod klubu, čo potom dokáže radový Košičan, ktorý viac ako 10 rokov dochádza domov do Košíc iba na víkendy?
Zväz potrebuje mimo dotácie zo štátneho rozpočtu SR aj iné finančné zdroje, reklamných partnerov, kontakty, ľudí so skúsenosťami z organizácie a riadenia firiem a športu ako takého. V súčasnosti by bol jedinou alternatívou tandemu Holeša - Kelecsényi aj keď sa z toho mnohí budete smiať, niekto podobný ako som ja. Mám vyše 20-ročné skúsenosti s riadením desiatok úspešných firiem. Vybudoval som jeden slušný hádzanársky tím na Slovensku a mám peniaze, aj pre SZH. Ak by som ponúkol milión eur ročne, pričom polovicu z nich rozdelil klubov a druhú polovicu použil pre potreby reprezentácie SR, možno by som bol vo voľbách úspešný. Ja však také ambície nemám a iného, ktorý by do hádzanej také peniaze vrážal, jednoducho niet. Ešte raz opakujem, tandem Holeša - Kelecsényi je jediné možné riešenie a preto ho podporujeme.
A podporujeme ho nielen my, ale aj ďalšie úspešné slovenské hádzanárske kluby. Byť šéfom SZH, to nie je odborná téma, napríklad, či sa má pokutový hod hádzať zo siedmich alebo pätnástich metrov, na to sú odborné komisie.
Úlohou šéfa a manažmentu zväzu by malo byť hlavne to, že zabezpečí toľko finančných prostriedkov, aby napríklad reprezentačné výbery nemali dilemu či si budú môcť dovoliť ísť na sústredenie, alebo napríklad financie na poistky pre reprezentantov.
Ak niekto tvrdí, že to, čo sa za posledné štyri roky na SZH urobilo, je upadajúca hádzaná na Slovensku, tak ja potom hodnotím takéto vyjadrenie ako výkrik zúfalca do tmy, ktorému sa už nechce trénovať a ktorý preceňuje svoje možnosti a schopnosti. Aj napriek tomu, čím som predtým argumentoval, si to chce jednoducho skúsiť. A ak to nevyjde, potom príde preňho typická veta - no a čo, veď sa nezbláznime...
Zdôrazňujem, nie je za tým nič osobné, veď v konečnom dôsledku Tatranu môže byť jedno, kto je na čele SZH. Čo nám zmena vo vedení SZH zakáže hrať hádzanú? My od SZH nepotrebujeme nič, len pokoj, trochu tolerancie a ústretovosti pri predohrávaných a dohrávaných zápasoch Slovnaft extraligy, vzhľadom na to, že už niekoľko rokov Tatran hrá viac súťaží v Európe naraz. Na revanš za to ponúkame SZH a celému hádzanárskemu hnutiu na Slovensku výsledky a dobré meno, ktoré Tatran tomuto športu v Európe robí.
Vážení delegáti júnovej konferencie SZH, vaše rozhodnutie určí smer SZH na najbližšie štyri roky. Či SZH bude pokračovať v nastúpenom trende súčasného vedenia, alebo zmenou na jeho čele sa hádzaná vráti o štyri roky späť. Ako som v úvode písal, MOL, Slovnaft, Renault a ďalší reklamní partneri nepotrebujú slovenskú hádzanú. Je to o vzťahoch a kontaktoch. Obávam sa však, že prípadnou zmenou vo vedení SZH odídu. Preto dobre zvážte, komu dáte svoj hlas.